© 2017 CRAZYWOMENGOHEALTHY by Aleksandra Gelo-Piesta

Warszawa/mazowieckie 

info@crazywomengohealthy.pl      kom. +48 605 616 387  

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • Twitter
  • Google+ Social Icon
  • YouTube Ikona społeczna

Szakszuka na śniadanie

January 24, 2019

 

Szakszuka (Shakshuka) w dosłownym tłumaczeniu oznacza wielki bałagan. I ja uwielbiam ten wielki bałagan ;-) To tradycyjne danie w kuchni tunezyjskiej składa się z cebuli, pomidorów, papryki i jajek i po delikatnej modyfikacji zadowoli takiego veganfreak'a jak ja, ale także jajkożerców w postaci pozostałych domowników ;-) 

Tak naprawdę Szakszukę możesz modyfikować dowolnie, zmieniając składniki, na takie jakie lubisz najbardziej, choć podstawowe składniki są dwa: pomidory i jajka (jeśli te spożywasz). 

 

Składniki: 

oliwa z oliwek

1 średnia cebula

2 małe ząbki czosnku

1 czerwona papryka

1 żółta papryka

1 puszka pomidorów pelatti lub 3-4 świeże pokrojone na kawałki (tylko w sezonie są smaczne) 

1/4 bakłażana

jajka ( u mnie 3) 

sól

pieprz

papryka czerwona w proszku

kumin

gałka muszkatołowa 

szczypta garam masala

 

Przygotowanie:

Posiekaną cebulę i papryki szklimy na oliwie. Dodajemy czosnek. Nastepnie dodajemy bakłażana i po chwili pomidory. Całość podduszamy pod przykrywką przez kilka minut. Dodajemy przyprawy. 

Na koniec wbijamy jajka, przykrywamy i dusimy przez kilka minut, aż jajka uzyskają właściwą konsystencję. U mnie wszyscy lubią jak żółto się rozpływa :-) Jak widać na zdjęciu, część jest bez jajka - i to jest właśnie ta moja część, wegańska :-) Każdy więc, zadowolony i nie trzeba robić dwóch oddzielnych śniadań!

 

Tak proste danie zajmie Ci zaledwie 20 min ale dostarczy energii na długi poranek. 

 

Smacznego!

 

Please reload

Ostatnie posty

April 20, 2019

January 24, 2019

January 10, 2019

November 30, 2018

Please reload

Dołącz do grona moich Subskrybentów!