© 2017 CRAZYWOMENGOHEALTHY by Aleksandra Gelo-Piesta

Warszawa/mazowieckie 

info@crazywomengohealthy.pl      kom. +48 605 616 387  

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • Twitter
  • Google+ Social Icon
  • YouTube Ikona społeczna

ZDROWE ODŻYWIANIE - Granola z kaszy gryczanej

September 13, 2018

 

 

Inspiracją do zrobienia tej granoli była moja pierwsza wizyta w SAMie na warszawskim Powiślu. To właśnie tam po raz pierwszy zjadłam tę nietypową granolę. Urzekła mnie swoim smakiem - niesłodkim, lekko orzechowo-czekoladowym (ale czekolady nie było ani krzty) i oczywiście, jak to w przypadku granoli - chrupkością. 

Tuż po zakończeniu spotkania, tudzież śniadania, postanowiłam zakupić sobie paczuszkę tego nowego przysmaku do domu. Niestety owa paczuszka za „jedyne” 16zl starczyła mi dosłownie na dwie porcje. 

Tak wiec podjęłam kolejną decyzję o zrobieniu mojej własnej granoli z kaszy gryczanej, która wyszła doskonale i o wiele ekonomiczniej. A przy tym mam dosłownie całą blachę granoli, co starczy na kilka ładnych śniadań nie tylko dla mnie, ale również dla całej mojej rodziny. 

 

Składniki:

Ok. 300g kaszy gryczanej niepalonej

2 dojrzałe banany 

Garść jagód goji ( możesz zastąpić 3-4 daktylami)

Garść pestek słonecznika

Garść wiórków kokosowych 

Garść sezamu 

Garść rodzynek 

Garść migdałów bez skórki 

Szczypta soli

 

Przygotowanie

Kaszę zalewamy zimną wodą i moczymy przez ok. 4 godz. Następnie przepłukujemy ją jeszcze raz pod bierzącą wodą i zostawiamy na sitku do odsączania wody. Nie gotujemy kaszy!

W tym czasie miksujemy rodzynki, jagody goji oraz banany na masę. Do powstałej „papki” dorzucamy wszystkie pozostałe składniki (bez miksowania), dodajemy kaszę i dokładnie mieszamy. 

 Gotową masę wykładamy na blasze, na papierze do pieczenia i formujemy w płaski placek. Pieczemy przez Ok. 20min. W temp. 190st. Następnie, zmniejszamy temperaturę do 160, mieszamy granolę, tak aby podpiekła się równomiernie z każdej strony i pieczemy przez kolejne 10-15 min. Po ostygnięciu granola jest gotowa do spożycia. 

Polecam podawać ją z mlekiem migdałowym i owocami. 

Granolę przechowujemy w szczelnie zamkniętym pojemniku, najlepiej szklanym. 

 

Smacznego! 

Please reload

Ostatnie posty

April 20, 2019

January 24, 2019

January 10, 2019

November 30, 2018

Please reload

Dołącz do grona moich Subskrybentów!