© 2017 CRAZYWOMENGOHEALTHY by Aleksandra Gelo-Piesta

Warszawa/mazowieckie 

info@crazywomengohealthy.pl      kom. +48 605 616 387  

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • Twitter
  • Google+ Social Icon
  • YouTube Ikona społeczna

ZDROWE ODŻYWIANIE - Czekoladowy pudding Chia

September 27, 2017

 

Jeśli podobnie jak ja, jesteś fanką Chia oraz czekolady, to prawdopodobnie spodoba Ci się ten prosty, szybki i przepyszny pomysł na śniadanie. 

 

Składniki: 

  • 6-8 łyżek nasion chia

  • 400ml mleka kokosowego 

  • 100 ml mleka migdałowego 

  • 1 łyżeczka cukru kokosowego lub syropu z agawy

  • 2-4 łyżeczki kakao

  • zmielone migdały bez skórki

  • wiórki kokosowe

  • maliny 

  • liść mięty

 

Pudding przygotowuję w Thermomixie ale można również przygotować go tradycyjnie w rondelku. 

 

Przygotowanie: 

Nasiona Chia wsyp do garnka

Dodaj zmielone migdały, cukier kokosowy lub surop z agawy oraz kakao. 

Zalej mlekiem

Gotuj na wolnym ogniu przez ok 10-20 min. 

 

Jeśli konsystencja jest zbyt gęsta - dodaj trochę mleka. 

 

Jeśli konsystencja jest zbyt rzadka - dodaj trochę nasion Chia. 

 

Pod koniec gotowania dodaj trochę wiórków kokosowych. 

 

Pudding jest gotowy, gdy nasiona są miękkie i lekko przezroczyste. 

 

Na koniec dodaj świeżych malin, listek mięty oraz posyp wiórkami kokosowymi. 

 

Smacznego :-) 

 

 

Chia - inaczej szałwia hiszpańska jest zaliczana do najzdrowszej żywności świata. 

Pochodzi z Ameryki Południowej, gdzie od najdawniejszych czasów stanowiła podstawowy element diety.

"Chia" oznacza siłę, wytrzymałość, a jak sama nazwa wskazuje, te małe nasionka niosą moc korzyści dla naszego zdrowia. 

 

Już mała porcja (28 g), nasion chia dostarcza: 

  • Błonnik: 11 gramów.

  • Białko: 4 gramy.

  • Tłuszcz: 9 gramów (z czego 5 gramów Omega-3).

  • Wapń 18% ZDS (Zalecane dzienne spożycie).

  • Mangan: 30% ZDS.

  • Magnez: 30% ZDS.

  • Fosfor: 27% ZDS.

Zawierają one również przyzwoitą ilość cynku, witaminy B3 (niacyny), potasu, witamina B1 (tiaminy) i witaminy B2.

 

Co jeszcze Chia robi dla Twojego zdrowia?

  • zawierają leptynę, która ma właściwości zwiększające poziom energii

  • dzięki zawartości kwasów tłuszczowych Omega-3 i Omega-6 poprawiają pracę mózgu, nastrój i koncentrację

  • zawierają błonnik, który daje uczucie sytości, co powoduje, że je się mniej

  • dzięki zawartości leptyny poprawią przemianę materii

  • obecność błonnika w nasionach chia powoduje, ze mają one właściwości oczyszczające organizm z toksyn

  • zawierają wapń, cynk i żelazo, które poprawiają kondycję włosów, paznokci i skóry

  • uzupełnią niedobory organizmu w zakresie brakujących witamin i minerałów, których brakuje osobom przemęczonym, zestresowanym i prowadzącym szybkie tempo życia

  • zawartość błonnika powoduje, ze nasiona chia spowolnią trawienie węglowodanów i wchłanianie cukrów prostych

  • dzięki bogatej zawartości wapnia wzmocnią układ kostny

  • zawierają długołańcuchowe nienasycone tróglicerydy w proporcjach, które zmniejszają złogi tzw. "złego cholesterolu" w ścianach naczyń krwionośnych (żródło: http://nasionachia.pl/)

 

Nasiona chia nie zawierają GMO, można je przechowywać do 4 lat w szczelnie zamkniętych pojemnikach. 

 

Poza puddingiem, który jest moim ulubionych pomysłem na wykorzystanie chia, możesz stosować ją także jako dodatek do koktajli, sałatek, deserów, a także do wypieku chleba. 

 

Dla mnie, jest to idealne rozwiązanie na szybkie, pyszne i pożywne śniadanie dla całej rodziny. Moje dzieci uwielbiają ją, szczególnie w wersji czekoladowej :-)

 

Z miłością. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Please reload

Ostatnie posty

April 20, 2019

January 24, 2019

January 10, 2019

November 30, 2018

Please reload

Dołącz do grona moich Subskrybentów!